Customer Base Management

by sandberg

Från var du är idag.
Till dit dina kunder vill att du ska gå.

Funderar du på

  • hur du kan få en bättre 360-vy över dina kunder?
  • hur du kan optimera din kommunikation till din kundbas?
  • Hur du kan minimera silos och få en mer enhetlig kundupplevelse?
 

Med ett kundbasprogram får du:

  • ett skräddarsytt program utformat efter just dina behov
  • en taktisk plan för hur du skapar en mer enhetlig kundupplevelse
  • en plan och coachning genom implementeringen
  • säkerställer snabba framsteg under hela resan mot dina mål.

Din plan till en enhetlig kundupplevelse

Idag krävs nya sätt att skapa kundvärde. Med hjälp av nya tekniska möjligheter och nya sätt att arbeta skapar du en  framgångsrik digital transformation av marknadsföring, försäljning och tjänster.

Vi sätter upp ett skräddarsytt program utformat efter just dina behov. Vi arbetar nära tillsammans med dig för att först skapa en nulägesanalys, sedan utformar vi en strategi och plan. Vi är med och coachar dig genom hela implementeringen, vilket säkerställer snabba framsteg under hela resan mot ditt mål, en enhetlig kundupplevelse. 

Är du redo att ta nästa steg? Läs mer om vår metodik och erbjudande

Vi börjar med att utvärdera ditt företags nivå av (CXM) kundupplevelse idag. Vi analyserar era förutsättningar och förmågor. Allt från processer till teknik för att förstå hur väl ni är positionerade för att leverera en enhetlig kundupplevelse. Med hjälp av en CXM Audit kartlägger vi er nuvarande nivå och hur ni  står er i jämförelse med de som är marknadsledande.

  • Strategi
  • Kundinsikter & Analys
  • KPI & Uppföljningsstruktur
  • Hantering av kundupplevelse
  • Sales enablement
  • Data
  • Martech, teknik

Vi hjälper er att sätta upp en tydlig vision och målbild tillsammans med en tydlig handlingsplan för din transformation.

  • Vision och mål
  • Data, Analytics & AI
  • Tekniska kapabiliteter – Martech
  • Design av kundresor
  • Kommunikationskanaler
  • Organisation & arbetssätt
  • KPI och uppföljningsstruktur

Vi identifierar kritiska områden i den upplevelse ni erbjuder idag och vad kunderna skulle föredra att det var istället. Vi identifierar och prioriterar de initiativ du behöver prioritera.

 

Vi planerar de prioriterade initiativen till en taktisk plan, utformad för att flytta dig från ditt nuvarande tillstånd till din vision och målbild.

Är du nyfiken på hur vi kan hjälpa dig att nå dina företagsmål? Jag vägleder dig och ditt företag med unika lösningar. Allt du behöver göra är att lämna dina kontaktuppgifter så kontaktas du inom kort.